فروشندگان موفق چگونه متفاوت عمل می کنند؟

تیم های فروش با عملکرد بالا از تکنولوژی CRM

هنگامی که صحبت از مدیریت روابط با مشتری میاید، تیم های فروش با عملکرد بالا از تکنولوژی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM به عنوان سرعت بخشیدن به فرایند فروش و آزاد کردن زمان فروش استفاده می کنند که نسبت به تیم هایی که از فن آوری استفاده نمی کنند 3 برابر بیشتر کارایی دارند. از طرفی فروشندگانی که عملیاتی هستند نسبت به کسانی که غیرعملیاتی هستند، 8 برابر خود را بیشتر با تکنولوژی وفق می دهند.

به همین خاطر است که میزان استفاده از اپلیکیشن های فروش موبایل در 2 سال آینده به

CRM می توانند جوابگوی نیازهای مشتریان باشند
CRM می توانند جوابگوی نیازهای مشتریان باشند

طور چشم گیری یعنی به اندازه 125% زیاد خواهد شد. دلیل این اتفاق به این خاطر است که میزان تقاضای مشتریان و تجربه خرید آن ها روز به روز بیشتر و گشترده تر می شود و طبیعی است که وجود موبایل ها در تسریع فرآیند فروش ضروری است. فروشندگان در فرآیند فروش از ابزارهایی مانند تلفن، لپ تاپ، موبایل و مهم تر از همه از طریق CRM  می توانند جوابگوی نیازهای مشتریان باشند.

چگونه می توان میان طیف وسیعی از خدمات و محصولات یک فروشنده ی متفاوت از دید مشتری باشیم؟ در ادامه به بررسی 2 قانون طلایی برای موفقیت در فروش می پردازیم:

1- همیشه اولین باشید!

جالب است بدانید که 50% خریداران، تامین کننده ای را انتخاب می کنند که سریع و اول از همه پاسخشان را بدهد. بنابراین مهم ترین چیز این است که در هر زمینه ای ” اولین” باشید! اما چگونه؟

برای اینکه برای هر مشتری اولین باشید لازم است که اطلاعات مناسب و درست داشته باشید و بدانید که کدامیک از آن ها را باید در اولویت قرار دهید. برای سهولت در شناسایی این مشتریان ابزارهایی وجود دارند که عبارتند از:

یاداوری کننده های فروش: در نرم افزار های CRM این قابلیت وجود دارد که برای هر تماس و یا وظیفه ای که در قبل مشتری دارید، به صورت اتوماتیک از طریق نرم افزار سی آر ام سرونو ، ایمیل و حتی پیامک به فروشندگان آلارم بدهد. بنابراین دیگر امکان فراموشی تماس ها و ارتباط با مشتریان وجود ندارد و با این راهکار می توانید برای مشتریان خود ” اولین” باشید!

بیشتر بدانید: شما آماده برای بازاریابی اتوماسیون هستند؟

نرم افزار CRM به کمک فروشندگان می آید
نرم افزار CRM به کمک فروشندگان می آید

رتبه بندی مشتریان: با استفاده از فرآیند ارزیابی مشتریان می توانید مشتریان خود را رتبه بندی کنید تا با توجه به درجه اهمیت آن ها زمان های برقراری ارتباط را اولویت بندی کنید.

2- با هر مشتری مرتبط با نیازهایش رفتار کنید

فروشندگانی ماهرهمواره  باید نمای 360 درجه از مشتریان داشته باشند. مسئله مهم این است که چگونه اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنند و از میان آن ها اطلاعات مرتبط را بیابند تا بتوانند ارتباط موثر با مشتریان داشته باشند.

بار دیگر نرم افزار CRM  به کمک فروشندگان می آید! فرم هایی که در این نرم افزار وجود دارد کمک می کند تا اطلاعات مربوط به مشتریان دسته بندی شوند و تمام اطلاعات اعم از مشخصات فرد، محصولات و خدماتی که دریافت کرده است و تاریخچه مشتری را به صورت مرتب داشته باشند. بنابراین با استفاده از این داده های مرتبط  می توانند با توجه به نیاز مشتری با او تعامل داشته باشند.

مطلب مرتبط:  چگونه مشتری جذب كنیم؟

نرم افزار های CRM
نرم افزار های CRM

Comments are closed.